Pljušte SMS poruke iz banaka, šta znače?

  Autor: B92 Foto: Thinkstock

Klijenti banaka u Srbij masovno ovih dana dobijaju mejlove i SMS poruke u kojima ih banke obaveštavaju o promenama i usklađivanjima, koji im baš nisu jasni.

 

107022999355e07b681c97c627204488_w640

Reč je o promenama koje nastaju zbog usklađivanja sa Zakonom o platnim uslugama.

Banke su, naime, dužne da klijente obaveste o svakoj promeni, a novi zakon predviđa novine poput promena nekih tarifa, načina raskida ugovora, izdavanja izvoda…

U jednoj banci objasnili su da su uslovi koje propisuje novi zakon, čija primena počinje 1. oktobra, povoljniji za građane od onih koji su do sada važili.

“Banke moraju da obaveste klijente o svim promenama koje ih se tiču. Radi se o uplatama, isplatama, tarifama, karticama, tekućim računima, o usaglašavanju cenovnika sa zakonskom regulativom. To ne znači da je nešto skuplje ili jeftinije, nego i da se neke stvari koje već postoje možda i drugačije zovu”, kaže Dušan Uzelac, urednik portala “Kamatica“.

Za potrošače je važno to što je banka sada u obavezi da o svakoj promeni tarifa obavesti klijenta najkasnije dva meseca pre početka primene, kažu u jednoj banci.

Takođe, zakon predviđa da klijent može da raskine ugovor s bankom bilo kada, dok banka koja želi da raskine ugovor mora da mu da otkazni rok od dva meseca, kažu u jednoj banci.

Banka klijentu ne sme naplatiti naknadu za raskid ugovora. Ukoliko dođe do raskida, banka može da naplati naknadu samo za usluge pružene do dana raskida, a ukoliko je neka od njih plaćena unapred, za celu godinu, banka je dužna da klijentu vrati ono što je preplatio.

Uzelac objašnjava da je ovaj zakon bitan i zato što otvara put za elektronske platne institucije i prvi put definiše elektronski novac. “Ta mogućnost trebalo bi da dovede do razvoja elektronske trgovine u Srbiji i stvaranja konkurencije bankama u platnom sektoru”, kaže Uzelac.


Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.