Zbog ovoga ne možete da zaspite

  Autor: Mondo Foto: Guliver/Getty Images/Thinkstock

Spavanje je važno za vaše raspoloženje, nivo energije, i za zdravlje celog organizma. Evo šta ne bi trebalo da radite uveče, da biste se dobro naspavali.

krevet-lezanje-spavanje-lencarenje-odmor-umor-premor

Ne pijte kafu

Šolja kafe sadrži između 80 i 120 miligrama kofeina, što je i razlog zašto ne bi trebalo da je popijete pred spavanje. Kofein u telu ostaje do 12 sati, kaže psihijatar dr Majkl Grandner, zato pazite kada ćete tokom dana popiti kafu. Osim toga, ovaj lekar kaže da se u kafi bez kofeina zapravo nalazi 20 miligrama kofeina, tako da ni to nije baš najbolji izbor napitka pred spavanje.

Pažljivo birajte čaj

Čak i ako izbegavate kafu, budite oprezni sa drugim izvorima kofeina, kao što je na primer čaj. Neki biljni čajevi zaista jesu bez kofeina, ali crni, zeleni ili beli čaj sadrže kofein.

Izbegavajte čokoladu

Čokolada je još jedan izvor kofeina, naročito crna čokolada sa visokim sadržajem kakaa. „Sigurno vam ne pada na pamet da sladoled ili čokolada sadrže kofein I da vas drže budnim, ali ako ste osetljivi na kofein, trebalo bi da ih izbegavate,“ kaže dr Grandner.

Ne jedite previše začinjenu hranu

Obilan obrok pred spavanje i osećaj nadutosti koji ga prati mogu da vam ometaju san. Začinjena hrana naročito se ne preporučuje zbog kisline koju sadrži, a koju uveče teže varimo. Idealno bi bilo da ne jedete ništa dva sata pred spavanje, savetuje dr Grandner, kako biste dali telu vremena da svari obrok pre spavanja. Ako baš morate nešto da prezalogajite pre nego što legnete, najbolji izbor su jednostavni ugljeni hidrati ili čaša mleka.

Ne proveravajte poslovni i-mejl

„Osim ukoliko ne čekate neki izuzetno važan mejl, nikako ga ne proveravajte uveče jer vas to može unervoziti i navesti da razmišljate o obavezama koje vas sutra očekuju, što nikako neće pomoći da zaspite.“


Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.