Provereno: Može da se smrša i bez dijete

  Autor: Mondo Foto: Guliver/Getty/Thinkstock

Džesika Sepel je namirnice razvrstavala na one koje goje i koje ne goje. Onda je promenila pristup ishrani i uspela da smrša, bez dijete i brojanja kalorija. Možete i vi tako.

Dijeta-stomak-merenje
Ona se pridržavala dijetalnih napitaka i ribe, verujući da će zbog takvog izbora hrane smršati. Onda je shvatila da ne treba da razmišlja kako će izgledati zbog pojedinih namirnica, već kako se nakon toga oseća.

„Osećala sam krivicu zbog hrane. Svaki put kada sednem da jedem razmišljala sam – debela ili mršava? To je postala ozbiljna borba,“ kaže Džesika.

U međuvremenu je odlučila da usvoji zdraviji pristup ishrani, završila je kurseve i dobila seftifikat nutricioniste, ali je odlučila i da na svom blogu podeli sa ostalima svoju borbu sa hranom.

„Imala sam veoma komplikovanu ‘vezu’ sa hranom. Bila sam od onih što broje kalorije, tipična tinejdžerka koja je smatrala da mora da bude mršava da bi je drugi prihvatili i cenili.“

Shvativši da je opterećena time, odlučila je da se informiše o zdravoj hrani, krenula je na kurseve za nutricioniste i naučila da promeni svoju percepciju hrane.

„Moje telo je bilo pod stresom, stresom za koji sam sama kriva. Budila sam se nervozna zbog svog tela. Ali, drugačiji odnos prema hrani doveo je do gubitka kilograma, koža mi sada sija, kosa mi je gušća i budim se puna energije.“

Džesika je napisala i knjigu „Zdrav život“ (The Healthy Life) koja je zapravo vodič do zdrave ishrane, a fokusira se na deset principa: varenje, stres, hormonski balans, spavanje, lepota, mršavljenje, nivo šećera u krvi, detoksikacija jetre, fizička aktivnost i emocionalno prejedanje.

Ova nutricionistkinja kaže da su žene neprestano izložene novim dijetama, koje im ne pomažu da izgrade zdrav odnos prema hrani.

Ja sam u potpunosti protiv dijeta. Svakodnevno smo bombardovani raznim informacijama, žene su zbunjene. Treba samo da oslušnemo svoje telo, ali izgleda da to više ne umemo da uradimo. Ali, sami smo sebi najbolji učitelji.“

Sepel kaže da je potrebno da oslušnete svoje telo, kako biste shvatili koja hrana čini da se osećate dobro, a koja ne.To je, kaže, čitav proces, ali je vredno utrošenog vremena.

„Slušajte svoje telo, stavite sebe na prvo mesto, zastanite i setite da vas hrana održava u životu, ali i puni energijom.“

Za razliku od strogih dijeta, Džesika savetuje da jednom nedeljno sebi dopustite uživanje u „grešnom“ obroku. „Savetujem da se jednom nedeljno častite nekim namirnicama koje možda nisu toliko zdrave, ali vam se baš jedu. Uživajte u njima,“ kaže Sepel.

Umesto da gladujete kako biste smršali, ona savetuje da svoje omiljene namirnice koje nisu baš zdrave, zamenite zdravim alternativama. Na primer, mlečnu čokoladu zamenite crnom čokoladom, ograničite se na jednu kafu dnevno, šećer zamenite stevijom ili medom, a umesto pice koju inače jedete, napravite picu sa povrćem – karfiolom, paprikom…


Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.