Četiri ključna saveta za pravilnu negu vagine

  Autor: B92

Zdravlje najosetljivijeg ženskog dela tela, vagine, veoma je važno.

Foto: Thinkstock

Foto: Thinkstock

Problemi koji loše utiču na vaginu su brojni i mogu negativno da utiču na plodnost, želju za seksom i postizanje orgazma. Postoje neke svakodnevne stvari i navike koje mogu ugrožavati zdravlje, a da toga uopšte nismo svesni.

Da biste sačuvali zdravlje svoje intimne zone, reagujte na svaku promenu mirisa i izgleda sekreta, ne dopustite da se infekcija razvije i komplikuje. Bar jednom godišnje posetite ginekologa zbog redovnog ginekološkog pregleda. Takođe, posetite vašeg ginekologa čim primetite neke čudne simptome, te da se vaša vagina “oseća drugačije”, kako biste na vreme otkrili u čemu je problem i uspešno ga rešili.

U međuvremenu, povedite računa o higijeni vašeg intimnog područja. Mnoge žene pogrešno održavaju intimnu regiju, a mi vam danas donosimo savete kako da vašu vaginu negujete na pravilan način kako biste izbegli eventualne probleme.

1. Brisanje nakon male nužde

Svaka prosečna žena se bar jednom u životu susrela sa cistitisom, bolnom upalom koja zahvata područje između mokraćne bešike i analnog otvora. Kako biste sprečili ili bar smanjili razmnožavanje bakterija, povedite računa o načinu na koji brišete intimnu regiju posle korišćenja toaleta. Pomeranje papira od analnog otvora ka vaginalnom širi infekciju, stoga se obavezno obrišite u suprotnom smeru od navedenog.

2. Pranje blagim sapunom

Topla voda i agresivna kupka za telo mogu narušiti prirodnu ph vrednost ne samo kože tela, nego i vaginalne sluzokože. U intimnoj higijeni preporučuje se izbegavanje alkalnih sapuna. Njihovom upotrebom se stvaraju uslovi za razvoj brojnih patogenih bakterija. Umesto toga uzmite neki neutralan gel za tuširanje ili najobičniji sapun za bebe. Danas postoje i sredstva za intimnu negu žena koja svojom kiselošću (pH) stvaraju prvu branu infekciji genitalnog trakta. Ovi preparati s biljnim ekstraktima ne nadražuju sluzokožu i sprečavaju upalu. Obratite pažnju da sapun ili preparat koji koristite za intimnu higijenu, ima Ph oznaku od 3,8 do 4,5, i na taj način sprečite moguću promenu bakteriološke sredine u vagini.

Takođe, imajte u vidu da vagina ima moć samočišćenja, što znači da je sasvim dovoljno blagim sapunom oprati njen spoljašnji deo. Nikako nemojte ispirati njenu unutrašnjost jer na taj način možete povećati mogućnost infekcije. Izbegavajte da intimno područje perete sunđerom ili rukavicom za kupanje koji mogu naneti povrede na nežnoj i osetljivoj sluzokoži polnih organa. Takođe, povedite računa da se nakon tuširanja brišete grubim pokretima peškirom, već višak vode pokupite blagim tapkanjem intimnog područja.

3. Nega vagine tokom ciklusa

Pre svega, nikako nemojte da se kupate u bazenu ili kadi za vreme menstruacije, već se samo tuširajte.

Tokom “onih dana” što češće menjajte uloške ili tampone, najmanje pet-šest puta dnevno. Na ovaj način umanjićete neprijatan miris vagine koji se razvija tokom ciklusa, ali i sprečiti mogućnost razmnožavanja bakterija. U svakodnevnu negu uvedite i korišćenje vlažnih maramica kojima ćete se osvežiti pre promene uloška.

Ukoliko koristite tampone, imajte na umu da on sme da se nalazi u telu najduže dva do četiri sata. Takođe, nemojte tampone da koristite konstantno i svaki put kada imate ciklus, već to radite samo povremeno, i nikada, ali baš nikada ih ne koristite tokom noći. Ovo je veoma važno, jer neredovno menjanje tampona i njegovo dugotrajno držanje u telu može prouzrokovati infekcije ili sindrom toksičnog šoka, koji se smatra kao potencijalno fatalna bolest.

Takođe, izbegavajte svakodnevnu upotrebu dnevnih uložaka, jer oni sprečavaju “dotok vazduha” do vagine i na taj način proizvode toplu, vlažnu, zatvorenu sredinu, što pogoduje razvoju bakterija i raznih infekcija. Isto važi i za sintetički donji veš koji bi trebalo da izbegavate kako bi koža mogla da “diše”. Radije birajte pamučne gaćice i šire pantalone i na taj način sprečite moguće infekcije.

4. Obavezno tuširanje nakon treninga ili seksa

Ljudi koji su skloniji znojenju, trebalo bi da menjaju donji veš barem dva puta na dan. Posebno je važno da se presvučete nakon treninga jer su tople i mokre gaćice idealne za razmnožavanje bakterija i gljivica. Ukoliko bakterija uđe u vaginalni kanal ona može da izazove tešku infekciju.

Stoga, ako redovno trenirate nabavite udoban pamučni veš u kojem ćete vežbati, a koji ćete skinuti odmah po završetku treninga i istuširati se kako iste sprečili eventualne infekcije. Isto važi i za vreme nakon seksa, kada je vagina vlažna i prekrivena znojem, što takođe može imati pogubne posledice, te se preporučuje da se istuširate nedugo nakon vođenja ljubavi.


Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.