Saveti za uspešno cenkanje u inostranstvu

  Autor: Mondo Foto: Guliver/Getty images/Thinkstock

Cenkanje za većinu turista predstavlja jednu od radosti putovanja, ali ima i onih koji jednostavno ne umeju da se izbore sa iskusnim prodavcima. Evo saveta koji vam u tome mogu pomoći.

soping

Nepokolebljivo samopouzdanje

Postavite u svojim mislima najvišu cenu koju ste spremni da platite, pre nego što počnete da se cenkate. Ukoliko se unapred pripremite, osećaćete se samouvereno i prodavac će to osetiti, što će mu staviti do znanja da ne može da vas prevari.

Personalizovana interakcija

Ukoliko pokrenete neke privatne teme sa prodavcem, to u značajnoj meri poboljšava vašu poziciju. Možete se predstaviti i objasniti za koju dragu osobu želite da kupite suvenir. To će personalizovati vašu interakciju, a prodavcu će biti drago da ga doživljavate kao normalno ljudsko biće, vredno razgovora.

Živci od čelika

Prodavac je profesionalac i veoma dobar u tome što radi. Polako će vas ispitivati i „plesaće“ sa vama napred-nazad, koliko god je potrebno, pokušavajući da vas natera da sami date bolju ponudu kako bi okončali proces kupovine. Nikada to nemojte raditi, i čekajte njegovu ponudu! Bez obzira na sve.

Razoružavajući osmeh

Osmeh je most koji spaja sve kulture. Ako vam se ponuđena cena ne sviđa, nemojte protestovati, već se zahvalite: „Vaša cena je i više nego fer, ali ja jednostavno nemam toliko novca“, ili ga nasmejte: „Tašta (ili svekrva) će me ubiti ako se vratim bez poklona za nju“. Ovakve opaske su mnogo delotvornije od suvog zahteva da se cena spusti, savetuje „Travel magazin„.

Strategija „trojka“

Tri je magični broj koji će vas dovesti do željene cene. Kada cenkanje otpočne, cenu možete promeniti tri puta, i svaki put ponudite samo malo više novca.

Iluzija čudne brojke

Neka vaša poslednja ponuda bude nezaokružena cifra, na primer 9,35, jer će prodavac tako pomisliti da ste spremni da date sav novac iz novčanika, uključujući i sitninu.

Smisleni kompromis

Nemojte svojom ponudom ponižavati prodavca. Ukoliko nešto stvarno želite, popust od 30 odsto predstavlja uspeh. To je cifra koja će generalno biti prihvatljiva i kupcu i prodavcu.


Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.