Šta treba da uradite pre osam sati ujutru

  Autor: Mondo Foto: Guliver/Getty images/Thinkstock

Pokušajte da promenite sopstvena „mentalna podešavanja“, bićete srećniji. Evo šta treba da radite.

zivot

Život se opasno ubrzao, toliko da ponekad deluje nemoguće izboriti se za sopstvene snove. Ako ste zaposleni i imate decu, to je još teže. Šta možete da uradite?

Morate svesno izabrati da svakoga dana idete napred, da svake večeri budete malo bolji nego što ste bili tog jutra… U suprotnom, „poješće“ vas haos, i kad vas stignu godine preostaće vam samo da se pitate kako ste dozvolili da vam život prođe tek tako, mimo vas. Na svu sreću, to možete da sprečite.

Promenite pristup, neka vaša dnevna rutina „radi za vas“. Evo šta bi trebalo da uradite svakoga dana, pre osam sati ujutru:

1. Do tad bi trebalo da ste već odspavali zdravih „7+“ sati. San je za naše opšte stanje važan koliko i hrana ili voda. Pa uprkos tome, tako često se desi da se odlazak u krevet pomera samo dok „ispeglam još ovo, odgledam film, pročitam nešto, operem sudove“… Sve to može da sačeka. Spavajte.

Ako spavate dovoljno, imaćete bolju memoriju, živećete duže, bićete kreativniji, vitkiji, bolje raspoloženi…

2. Jutro je pravo vreme da razmislite o tome šta želite od tog dana, sebe, svog života. Fokusirajte misli na pozitivne emocije.

3. Vežbajte. Svakog jutra. Ako vas mrzi da vežbate, prošetajte se. Tako ćete znatno umanjiti rizik od depresije i anksioznosti, a smanjićete i štetan uticaj stresa na organizam, prenosi „Hafington post“.

4. Unesite u organizam najmanje 30 grama proteina. Namirnice bogate proteinima duže će vas činiti sitim, a telu će obezbediti neophodnu energiju za početak radnog dana. Osim toga, proteini će nivo šećera ukrvi održati na stabilnim. Šta bi trebalo da jedete? Jaja, nemasne sireve, koštunjavo voće, mahunarke.

5. Istuširajte se mlakom, skoro hladnom vodom. Tako ćete poboljšati cirkulaciju, ali i tonus kože. Studija iz 2007. pokazala je da je to dobar način i da ublažite simptome depresije, jer osećaj koji hladna voda izaziva na telu dovodi do lučenja hormona sreće.

6. Slušajte muziku koja vam popravlja raspoloženje ili pročitajte nešto što u vama budi pozitivne emocije. (Novine, dakle, neka sačekaju malo.)

7. Zapišite koji su vam ciljevi za taj dan. I povežite ih sa svojim dugoročnim ciljevima. Tako ćete im svakog dana biti za korak bliže.

8. Poljubite one koje volite. Ako ne živite zajedno, pomislite na njih. Svakog jutra.


Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.